أحمد فلوكس: السحر دمرني وجعلني عجوز

يبدو أن النجم المصري أحمد فلوكس، قد عانى كثيراً في حياته بعدما أصيب بالسحر من قبل أحد الأشخاص، ونتيجة لذلك فقد مرّ بالعديد من الأزمات المتكررة في مسيرته العملية والشخصية. وقد حاول التخلص من السحر بعدة طرق.

ونشر”فلوكس” صورتين للفنان للمقارنة بين الفترة التى أصيب بها بالسحر. وبين الفترة الحالية التي حرص على ممارسة التمارين الرياضية فيها، والقيام بعمله بشركته.

https://www.instagram.com/p/CHAb-ggJpFW/?utm_source=ig_web_copy_link

وقال “فلوكس”:”الصورتين دول مبيفرقوش عيني ولا عقلي، الصوره اللي ببدله دي كانت في اسواء فتره في حياتي رغم اني كنت ناجح و شركاتي بتنجح و بتحرك و بشتغل و كنت بستغرب انا شكلي بيعجز ليه وليه عامل كده و ليه الابيض بقي كتير في دقنى و ليه مش سعيد وليه مش مظبوط. و تساؤلات كتير رغم اني كل شويه كنت بسافر أعمل عمره لكن شكلي و حياتي و نفسيتي و تصرفاتي بتسوء لأسوء”.

وأضاف:”فتره غريبه جداً في كل حاجه، دي فتره اللي اكتشفت فيها حاجات كتير و حصل بعديها واقعة الأمن، دي الفتره اللي السحر و الأعمال و الدمار و شرور البشر و الخيانة و الغدر و التوهان و مش شايف حاجه و  كل ما هو سي بيدمروا فيا و في صحتي و في حياتي و انا مش فاهم حاجه يعمي البصيرة و الاحساس عجوز من الداخل مربوط في حزن بلا سبب رغم نجاحي مش عاوز امثل مش عاوز حاجة ولا فاهم حاجه. و كل شويه مستشفى و كل شويه تعب و الدكاتره مش لاقيه سبب طبي صريح”.

وتابع :”الصوره التانيه دي بعد ما ربنا عفاني و اكرمني بالشفاء من السحر والاعمال و اذي من حولي و البصيرة و الراحة : عفاني من أسوأ أنواع البشر و اعطاني البصيرة لأرى من حولي جيدا و اري قوه وعظمه ربنا في معطياتها لينا و رحمة الله الواسعة”.

ووجه حديثه لجمهور قائلاً :

“قربوا من ربنا و اعلموا جيدا أن لن يمسكم سوء و ينور بصيرتكم. نصيحه اختارواً الناس اللي تبقي في حياتكم كويس. و ابعدوا عن كل شخص موذي و كاريه و ماتت خدعوك بالمظاهر و الكلام و قربوا قوي من ربنا. يارب ابعد كل اذي عن بيتي و اهلي وابني و عبادك يا رب. واعطيني القوي احمي اهل بيتي و ابني الصغير من الأذى .. وادمر كل من يحاول أذيتها “.

أقرأ المزيد:

تعليق 1
  1. camisso يقول

    c’est des conneries

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.